Nieuw Rammstein album 2019

Alles wat te maken heeft met de album's en singles die uitgebracht zijn hoort in dit forum
Der Meister
Contacteer:

Nieuw Rammstein album 2019

Bericht door Der Meister » za dec 29, 2018 8:56 am

Er is momenteel nog niet echt veel bekend over het nieuwe Rammstein album, welke in het voorjaar van 2019 zal verschijnen.
Maar Rolling Stone Magazin heeft in een artikel toch nog enkele leuke/interessante feitjes vermeld.

Hier een vertaling van dat artikel in het engels.
Rammstein: Album in April 2019, promises a "new dimension" and is not like KISS - The new Rammstein album is so multi-layered that guitarist Richard Kruspe speaks of "Rammstein in 3-D".
And there is also new music because the band should not be perceived as Kiss: as a makeup group.

They nailed it: The new album of Rammstein is to appear in April 2019.
This was announced by guitarist Richard Kruspe to "Heavy Consequence".

The seventh studio album would be the successor of "Liebe Ist Für Alle Da", which appeared in 2009.
Kruspe talked about the frustrations involved in decision-making with the six musicians.
But he also announces something big: "I think the record has a potential that Rammstein has not yet exploited."

Rammstein: We do not want to be like Kiss
Kruspe continued: "For me it was important to record a new album because I wanted to balance our popularity as a live band with new music."
For Rammstein, the guitarist said, "people would quickly talk about the "fire and all the live stuff"

As he sees a danger: "I just thought, I do not want to be like Kiss, where people talk only about makeup - and no longer about the music."

Kruspe is convinced that the new work surpasses the previous ones. "Listening to it, I think: It's like Rammstein in 3-D." Producer Olsen Involtini has added new harmonies to the band.

iver68

Re: Nieuw Rammstein album 2019

Bericht door iver68 » ma dec 31, 2018 11:00 am

...Producer Olsen Involtini....
Ik ben al vast fan!!!! :P

Jelle

Bericht door Jelle » ma dec 31, 2018 2:55 pm

Geen idee wie dat is, maar als anderen positief zijn dan ga ik daarin mee :D.

iver68

Bericht door iver68 » ma dec 31, 2018 6:19 pm

Olsen Involtine regelt al jaren het live geluid tijdens de concerten van Rammstein.
En doet dat vrij goed, vind ik zelf :)
Onderstaande foto is van Wuhlheide 2013
Afbeelding

Jelle

Bericht door Jelle » do jan 10, 2019 1:29 pm

Ah cool, het zal vast allemaal weer goed gaan klinken. Ik heb nog nooit een Rammstein concert meegemaakt waar het geluid niet goed was, ik heb nog nooit een andere band meegemaakt waarbij het geluid beter was dan bij Rammstein überhaubt :D.
Ik weet nog dat ze in het Gelredome nog een andere geluidsman hadden, een behoorlijke kettingroker :lol:, volgens mij staat hij ook in het fotoboek van Volkerball.

Der Meister
Contacteer:

Bericht door Der Meister » di jan 29, 2019 4:05 pm

Rammstein is momenteel bezig met het afmixen van het nieuwe album.

Jelle

Bericht door Jelle » di jan 29, 2019 6:31 pm

De rest had geen zin om naar Amerika te gaan blijkbaar.

Der Meister
Contacteer:

Bericht door Der Meister » wo mar 27, 2019 7:05 am

Via Rammstein Belgium kwam ik dit nieuws tegen over de nieuwe clip, single en album.
The single is called “Deutschland” and will be released on April 12th.
“Deutschland” video on 28.03.2019
The album will be called “Rammstein” and will be released on May 17th.

This song is a journey through the history of the country, it expresses the relationship of love and hate caused by beautiful and ugly episodes of history.

Videos were filmed in 6 locations in Berlin and the surrounding area including: in the non-working Stasi prison, in the Chorin Cathedral, in the Zitadelle in Spandau and in the non-working cement factory in Rüdersdorf.

Source: prettyinnoise.de
https://www.prettyinnoise.de/video-ramm ... le-an.html

Rammer

Bericht door Rammer » do apr 04, 2019 9:50 am

Dit zei Till in een interview:
I don't think it's the last album. We've worked so hard, we've got so many songs, that we're actually ready for the next album. And, of course, we won't be able to give it up for nothing. But imagine, we haven't released an album in ten years. We performed a lot and that's why we left the studio work. It's not easy to get back together. We've been working on this new album for the last three years, and we have to get used to it all again. Of course, when people get tired of working, they say, "All right, that's it!" So I know exactly what Richard meant. After three years of hard work, the man is simply tired.

Bron: www.Rammsteinworld.com

Rammer

Bericht door Rammer » di apr 16, 2019 3:25 pm

Hier een stukje van 2 nieuwe Rammstein songs van het nieuwe album.
Radio:
Zeig Dich:

Plaats reactie