Nieuw Rammstein album "Zeit"

Alles wat te maken heeft met de album's en singles die uitgebracht zijn hoort in dit forum
Rammer

Re: Nieuw Rammstein album

Bericht door Rammer »

Ik heb het nieuwe album vandaag ook binnen gekregen. Ik vind het album goed. Maar ik vind ook dat Rammstein wel betere albums heeft gemaakt dan Zeit album. Zeit album is ook wennen voor mij. Zeit album heeft ook nummers waar de gitaren minder hard zijn, iets wat je van Rammstein niet vaak verwacht.
Nummers die ik nu de beste songs van Zeit album vind: Armee der Tristen, Zeit, Giftig, Angst en Adieu.
Wat vinden jullie van het album en wat vinden jullie de beste songs van dit album ?
Jelle

Re: Nieuw Rammstein album "Zeit"

Bericht door Jelle »

Na het album wat vaker geluisterd te hebben kan ik een beetje een mening vormen.
In het begin is het best wel anders dan wat je van Rammstein gewend bent, maar na vaker luisteren zit het allemaal wel echt goed in elkaar. Ze hebben elkaar de muzikale vrijheid gegund en dat heeft best wel goed uitgepakt.
Schneider vormt nog steeds de stabiele en strakke basis en geeft zoals altijd zijn unieke draai aan de muziek, en hij doet dit samen met Olli, al is Olli op de bas wel iets meer gedurfder in zijn spel dan op voorgaande albums.
Paul en Richard hebben als vanouds weer hun bekende strakke gitaar riffs, en bij sommige nummers hoor ik ze dingen doen die ik nog niet eerder gehoord heb, en dit is alleen maar positief.
Flake is best aanwezig op dit album en dat is alleen maar goed :D
Till zijn teksten zijn echt goed, zoals we van hem gewend zijn. Bij sommige nummers vind ik de melodielijn van de zang niet altijd even geweldig, maar Till is wel echt in topvorm en elk woord dat hij uitspreekt klinkt echt heerlijk.

Natuurlijk is Zeit niet hun beste album, al hun mooiste werk hebben ze allang gemaakt, maar toch is het echt weer puur Rammstein en toch weer vernieuwend.
Rammer

Re: Nieuw Rammstein album "Zeit"

Bericht door Rammer »

Bedankt voor je revieuw. Ik ben het ook met je eens dat album Zeit niet het beste album van Rammstein. Maar Rammstein heeft het al allemaal al verdiend voor mij, dus dit kan wel.
Plaats reactie