Rammstein live tour 2023

Nieuws over de concerten, tours etc word hier besproken
Rammer

Re: Rammstein live tour 2023

Bericht door Rammer »

Dit heeft Flake in een intervieuw gezegd:

I´m going on tour starting in May of next year. It will be the same stage as this year, but we will add new songs. We're supposed to discuss it with the band next week (the interview is from Dec. 12).
https://www.rammsteinworld.com/en/

Ik denk dat Rammstein de songs Angst, Dicke Titten en Giftig gaat toevoegen aan de setlist en dat de setlist verder in grote lijnen hetzelfde blijft met hetzelfde podium. Van mij mogen Pussy en Engel Piano er wel uit.

Wat denken jullie ?
Alvast prettige kerstdagen
Der Meister
Contacteer:

Bericht door Der Meister »

Rammer schreef: za dec 24, 2022 6:34 pm Dit heeft Flake in een intervieuw gezegd:

I´m going on tour starting in May of next year. It will be the same stage as this year, but we will add new songs. We're supposed to discuss it with the band next week (the interview is from Dec. 12).
https://www.rammsteinworld.com/en/

Ik denk dat Rammstein de songs Angst, Dicke Titten en Giftig gaat toevoegen aan de setlist en dat de setlist verder in grote lijnen hetzelfde blijft met hetzelfde podium. Van mij mogen Pussy en Engel Piano er wel uit.

Wat denken jullie ?
Alvast prettige kerstdagen
Ik denk inderdaad wel dat er meer nummers van het album Zeit gespeeld gaan worden, en dat zullen haast wel zeker de door jou genoemde songs gaan worden.
Of er verder nog veel zal veranderen aan de setlist, is mij ook niet geheel duidelijk, al hoop ik het natuurlijk van wel.
Als ze Engel (piano version) gaan vervangen, dan zal zeker de normale versie van Engel terug komen in de setlist. Want dit is toch een topper. En er zal dan een andere song op de piano's gespeeld gaan worden, door Duo Jatekok of dat andere duo piano dames.
Pussy zie ik dan niet zo snel vervangen worden, want ook dat is een echte topper in de setlist, net als b.v. Du Hast.
Rammer

Bericht door Rammer »

Omdat het een tijdje rustig is geweest met Rammstein en de live tour 22 mei 2023 begint is het misschien leuk om over de setlist na te denken. Ik denk dat de setlist en de show in grote lijnen hetzelfde blijft als de 2022 live tour. Ik denk dat er een klein aantal songs van Zeit album worden toegevoegd.
Giftig erbij, Dicke Titten voor Pussy en Angst voor Heirate mich. OK zou ook op de setlist kunnen, maar dan wordt de setlist te groot denk ik.
Wat denken jullie hiervan?

1.Armee der Tristen
2.Zick Zack
3.Links 2-3-4
4.Sehnsucht
5.Zeig dich
6.Giftig
7.Mein Herz brennt
8.Puppe
9.Angst
10.Zeit
11.Deutschland
12.Radio
13.Mein Teil
14.Du hast
15.Sonne
16.Engel
17.Ausländer
18.Du riechst so gut
19.Dicke Titten
20.Rammstein
21.Ich will
22.Adieu
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben ook heel benieuwd of het weer hetzelfde (wat ik niet eens erg zou vinden) of er wat nieuwe nummers in komen.
Dicke Titten vind ik ook wel een goede vervanger van Pussy.
Zelf heb ik liever wel Heirate Mich ipv Angst.
Van mij mag Engel (en helemaal die piano versie) er nu wel uit :D

Nummers die van mij 100% mogen blijven staan zijn:
Armee der Tristen
Zick Zack
Links 2-3-4
Sehnsucht
Mein Herz Brennt
Deutschland (zonder de dans intro)
Radio
Mein Teil
Du Hast
Sonne
Ich Will
Du riechts so gut
Rammer

Bericht door Rammer »

De nummers die jij noemt mogen van mij ook op de selitst blijven, vind ik ook goede nummers.
Ik heb een setlist gemaakt dat reëel kan zijn.
Engel hoeft van mij ook niet, maar ik denk dat Rammstein Engel niet van de setlist haalt.
Jelle

Bericht door Jelle »

Wat ik wel hoop (maar gaat toch niet gebeuren) is dat ze dit jaar wat meer schermen gebruiken. Toen ik in Nijmegen was op 4 juli stonden er wel schermen ergens vooraan maar die werden niet gebruikt (ook zou niemand er wat aan hebben gehad). Ik zag vorig haar bij sommige concerten dat ze halverwege de velden schermen hadden staan. Hoop dat ze dit in Groningen ook gaan inzetten.
Ik vond dat bij Pinkpop 2010 en Fortarock 2013 toch wel een waardevolle toevoeging.
Rammer

Bericht door Rammer »

Ik ga ook naar Groningen 6 juli 2023.
Kon je het concert zonder de schermen wel goed zien in Nijmegen ?
Der Meister
Contacteer:

Bericht door Der Meister »

Of er in Groningen wel of geen schermen komen, dat is gewoon afwachten ondanks dat deze concerten door dezelfde organisatie gedaan worden als die in Nijmegen en Rotterdam.

Over de setlist gesproken. Ik verwacht nu wel meer nummers van het Zeit album dan vorig jaar. Maar ik denk niet dat de gehele lijst omgegooid word.
En ook weet ik het wel zeker dat ook die acoustische nummers er wel in zullen blijven.
Rammer

Bericht door Rammer »

Klopt dat denk ik ook over de setlist.
Van Zeit album: Armee der Tristen, Zeit, Giftig, Zick Zack, OK, Angst, Dicke Titten en Adieu maken de meeste kans om live gespeeld te worden deze 2023 tour denk ik.
Jelle

Bericht door Jelle »

Rammer schreef: za apr 15, 2023 2:31 pm Ik ga ook naar Groningen 6 juli 2023.
Kon je het concert zonder de schermen wel goed zien in Nijmegen ?
Ik stond ter hoogte van het kleine podium (niet in de feuerzone) het podium was prima te zien, maar wel ver weg, de bandleden waren wel moeilijk te zien. Maar als ik achterom keek zag ik dat we nog niet eens zo verkeerd stonden... En ook pal naast zo'n toren, heerlijk warm tijdens Rammstein, Sonne en Adieu :D
Plaats reactie