Rammstein in De Kuip, hoe was jou ervaring?

Nieuws over de concerten, tours etc word hier besproken
Plaats reactie
Der Meister
Contacteer:

Rammstein in De Kuip, hoe was jou ervaring?

Bericht door Der Meister » wo jun 26, 2019 10:10 am

Wie zijn er gisteren bij het concert van Rammstein in Rotterdam geweest ? Deel je ervaring ! :)

Jelle

Re: Rammstein in De Kuip, hoe was jou ervaring?

Bericht door Jelle » wo jun 26, 2019 4:39 pm

Op het moment nog steeds sprakeloos... :D

iver68

Bericht door iver68 » za jun 29, 2019 5:04 pm

Het was echt helemaal geweldig!!!!!!
In eerste instantie waren we van plan om al vroeg in de rij te gaan liggen voor een plekje front-row. De dag van tevoren waren we per toeval al bij De Kuip en het was daar zo verzengend heet dat we besloten om van ons plan af te wijken. Dus de volgende dag half in de middag naar De Kuip en daar nog een plekje in de schaduw gezocht. Een half uur voor de poort open ging, in de rij aangesloten en daarna op ons gemakje het stadion binnen gewandeld. Hé, de rail van het tweede vak is nog vrij, gaan we daar staan! O nee, dat is de rail van het derde vak, maar de rail van het tweede vak is ook nog vrij!!!! Dus we hadden een prima plek aan de rail. Voor ons liep de security af en aan met de waterslag, dus aan verkoeling geen gebrek! Ik heb deze tour vaker aan de rail van het tweede vak gestaan, maar nergens stond hij zo dicht bij het podium als hier. dus echt prima zicht!!!
Dan de show!! Allereerst het geluid. Mensenkinderen, wat stond dat goed afgesteld. Beste geluid van de keren dat ik er bij mocht zijn!!! En de band was zo heerlijk ontspannen, echt een verschil met Berlijn... Hoogtepunten voor mij waren Diamant (zo mooi klein gehouden) en Rammstein, wat een spektakel.
Nu maar hopen dat de voorverkoop voor volgend jaar een beetje soepel verloopt zodat ik dan nog een paar keer mag genieten van dat fijne bandje uit DEUTSCHLAAAAAAAND!!!!

PS: mijn foto's staan op de site van Rammstein.nl en de Facebookpagina.
Afbeelding

Jelle

Bericht door Jelle » za jun 29, 2019 8:36 pm

Wat een prachtige foto's !! :o
Bedankt om deze online te zetten!

Jelle

Bericht door Jelle » di jul 02, 2019 5:25 pm

Dit (voor mij 7e) concert is het best te omschrijven met onwerkelijk.
Nog nooit heb ik zo dichtbij gestaan bij Rammstein, en om je helden van zo dichtbij te zien is toch een hele speciale beleving. Er waren zoveel mooie momenten, waarvan er zoveel zo snel voorbij gingen alsof het een roes was. De opkomst was prachtig in de ondergaande zon, Paul die je even recht in de ogen aankijkt, lacht en knikt is onvergetelijk. De humor die er was (Mein Herz Brennt, Mein Teil, Till die de slappe lach kreeg tijdens Ausländer, het dansen onder begeleiding van DJ Kruspe, de bootjes), de sfeer onder het publiek, iedereen was vriendelijk, een moshpit naast je is geen probleem als je af en toe een duw krijgt maar ziet dat iedereen goed naar elkaar omkijkt. De hitte van het vuur wat gewoon verslavend is en het heerlijke schuim, wat een verfrissing na een dag lang zweten in de zon.
De nummers vlogen voorbij (waarvan die van het nieuwe album het ook echt gewoon heel goed deden) en tegen het einde werd het echt een feest, duidelijk zichtbaar aan het publiek om je heen en de band die er zoveel plezier in lijkt te hebben deze dag. Ik heb niet veel achterom gekeken, maar je voelde dat de hele Kuip mee ging in het geheel.
Dan komt het einde, hetgeen we van Rammstein gewent zijn. Ze bedanken het publiek hartelijk en gaan weg, maar deze keer komen ze weer terug op hun lift richting de donkere avond lucht. Onder begeleiding van het ontroerende Sonne op de piano. Na het publiek uitgezwaaid te hebben vanaf een duizelingwekkende hoogte stijgen ze verder omhoog waarna ze worden overgenomen door hun digitaal geprojecteerde evenbeeld, iedereen zingt mee en geniet van Sonne en plotseling een gigantische knal. De toren staat in brand, nu is het echt voorbij.
Wat heb ik de afgelopen twee uur wel niet meegemaakt? Uiteindelijk is het gewoon niet te beschrijven.
De Kuip, het publiek maar vooral de energie van de zes Duitse heren maakten het tot een onvergetelijke avond. Tijdens het teruglopen zie je overal blije en voldane gezichten, zelfs een vrouw van minstens 80 jaar met een rollator. Nog even een biertje en op adem proberen te komen, wat een bizarre dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

steinramm

Bericht door steinramm » wo jul 03, 2019 11:53 am

Was prachtig optreden en heb erg genoten! Vond het publiek wat tam en vond het jammer dat het zo licht was maar vanaf de eerste tot de laatste knal vreselijk uit mijn dak gegaan..

Plaats reactie